Postcard & Zamek Niedzica

Największą atrakcją Niedzicy jest przepięknie położona górska warowania z XIV wieku. Zamek Dunajec (bo o nim mowa) pomimo burzliwych dziejów, pożarów i licznych wojen, których te prastare mury były świadkami, wciąż cieszy oczy zwiedzających turystów. Możemy podziwiać renesansowy zamek dolny z XIV w. oraz gotycki zamek górny, który w XV w. został dotkliwie zniszczony. Obecnie mieści się w nim muzeum. Zobaczyć tu można m.in. eksponaty związane z historią obiektu, izbę tortur, udostępniana do zwiedzania jest też sala myśliwska oraz izba straży. W zamku znajduję się restauracja i kawiarnia oraz część mieszkalna z pokojami gościnnymi dla członków Stowarzyszenia Historyków Sztuki i ich gości. Są tu organizowane przez Stowarzyszenie sesje naukowe i seminaria. Mając na względzie unikalny charakter komnat, w całym muzeum obowiązuje rygorystyczny regulamin. 
images Huawei P9lite


Shorts Guess
Blouse Lidl Polska x Esmara 
Boots Converse
Bag River Island

CONVERSATION

16 komentarze:

  1. piękne zdjęcia i cudowne miejsce;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetna całość, piękne widoki! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepiękne miejsce! Widoki zapierają dech! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Rewelacyjne zdjęcia ! Byłam tam w tym roku ale miałam takiej pogody

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten zamek to mój cel na przyszły rok

    OdpowiedzUsuń
  6. jak słonecznie! aż tęsknię za latem :)

    OdpowiedzUsuń
  7. jakie przepiękne widoki! po prostu WOW :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nigdy tam nie byłam.
    Miasto wydaje się być fajne do "zwiedzania". Lubie takie miejsca.
    Pozdrawiam❤️

    http://kammage12.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Byłam tam 3 miesiące temu oraz na zamku po drugiej stronie rzeki w Czorsztynie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Cudowne miejsce, również odwiedziłam je w tym roku :)

    OdpowiedzUsuń

Instagram Shots

Instagram

Follow Me